سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو- استفاده از همه شگردها برای بالابردن ترافیک سایت

پاندا گوگل از دید یک مهندس سئو

مثل همیشه شاخکهای عنکبوت جستجوگر گوگل،  وب سایت ها و لینک هایی که به محیط وب افزوده می شوند را شناسایی کرده و همه آن ها را به یک ایندکس غول پیکر اضافه می کنند. هر صفحه ای که ایندکس می شود از الگوریتمی عبور داده می شود که شاخصه های متعدد رتبه بندی گوگل را در بر دارد. این شاخصه ها تعیین می کنند که این صفحه در کجای رتبه بندی گوگل و در کدام صفحه نمایش نتایج جستجو باید قرار گیرد. اما جای پاندا در الگوریتم جستجوی گوگل کجاست؟ پاندا در بالای این الگوریتم می نشیند تا ناخالصی ها را جدا کند.
به عبارتی پاندا یک ویرایش جدید از الگوریتم جستجوی گوگل که هر ساله ارائه می شود نیست.گوگل پاندا (Google Panda) سلسله تغییراتی است که از اواخر فوریه 2011 (اسفند 1389) در الگوریتم نمایش نتایج جستجو در گوگل اعمال شده و همچنان ادامه دارد.یعنی تقریبا بعد از دوره ای که سایتهای اسپم ایرانی وارد لیست گوگل شدند و گوگل را در گردابی پرپیچ وخم گرفتار کردند.
این تغییرات با هدف کاهش رتبه این سایت های اسپم کیفیت پایین به مرور بهبود پیدا می کند با این هدف که سایت های باکیفیت را در رتبه های بالای نمایش نتایج جستجو نشان می دهد.
 در اصل پاندا برای تغییرات موثر و هدفمند در رتبه بندی سایت ها ، حذف اسپم ها و سایت های دارای محتوا قدیمی و کم ارزش و یا کپی برداری شده عرضه شده است.
به عبارتی اگر الگوریتم های داخلی گوگل کارشان مرتب کردن و اولویت بندی نتایج است پاندا گوگل به دنبال مطالب دست اول و تولیدی وب سایت هاست و رتبه وب سایت هایی که دارای اینگونه مطالب باشند را ارتقاء می دهد و در برابر، رتبه سایت هایی که از سایت های دیگر کپی برداری می کنند و مطالب کیفیت پایین منتشر می کنند را کاهش می دهد.
اگر یادتان باشد چند سال پیش طوری شده بود که در جستجوی عبارت های «عمومی» در گوگل، معمولا به راحتی می توانستید از خیر چند نتیجه اول صفحه نمایش نتایج جستجو بگذرید، چرا که رتبه های بالای نتایج جستجو اغلب در اختیار وب سایت های کیفیت پایین و تبلیغاتی بود.
نکته مهم این است که گوگل اغلب بدون اطلاع قبلی الگوریتم پاندا را به روز می کندو اگر شما خودتان مطالبی را که فکر می کنید کیفیت ندارند را حذف نکنید ممکن است گرفتار پاندا شوید
اما کیفیت عملکرد پاندا در مقایسه با الگوریتم داخلی گوگل چیست
با اضافه شدن یک لینک به یک وب سایت، روبات های گوگل به آن سر می زنند و آن را ایندکس می کنند. این موضوع در مورد سایت هایی که رتبه بالایی دارند در زمان کوتاهی انجام می پذیرد و سایت هایی که رتبه پایین تری دارند، معمولا از یک تا چند روز باید صبر کنند تا لینک آنها نیز ایندکس شود و در نتایج جستجو نمایش داده شود.این الگوریتم گوگل بود اما پاندا این وسط چه کاری انجام می دهد
همانطور که اشاره شد پاندا عملکرد متفاوتی دارد؛ پاندا بر اساس شاخصه های خود (که در ذیل به آنها اشاره می کنیم) و نگاه به آپدیت وب سایت ها آنها را رتبه بندی می کند. در این زمان، وب سایت های زیادی ارتقاء پیدا می کنند و بسیاری نیز مورد غضب پاندا قرار می گیرند و سقوط می کنند.
شاخصه های پاندا(این لیست نمی تواند لیست کاملی باشد)

» میزان استفاده از تبلیغات
» متاتگ ها و تگ های نامناسب در وب سایت
» استفاده بیش از حد از یک تگ یا تگ های نامربوط در یک صفحه
» لینک های شکسته (به طور مثال لینک هایی که به خطای 404 منجرمی شوند)
» وجود محتوای کیفیت پایین حتی اگر تنها در بخشی از آن باشد
» زمان کوتاه حضور هر کاربر بر روی وب سایت (یا میزان پس زدگی کاربران)
» مشکلات فنی وب سایت
» استفاده از قالب های آماده
» ناوبری  سایت(و اینکه کاربران از آن برای حرکت در سایت و مشاهده صفحات دیگر استفاده کنند)

بله در بودن پاندا گوگل  اکنون دیگر زمان فریب گوگل با استفاده از ترفندهای خاص بهینه سازی به پایان رسیده است. بدون شک پاندای گوگل باهوش تر از همیشه در بالاترین نقطه الگوریتم جستجوی گوگل نشسته و بر عملکرد سایت ها و گردانندگان آن نظارت می کند
حال این سوال مطرح می شود که  چگونه به اینکه گرفتار جرایم پاندا گوگل شده ایم پی ببریم
با مشاهده هرکدام از تغییرات زیر شاید بتوان دلیل آن پانداگوگل باشد
• پست های شما به سرعت قبل ایندکس نمی شود.
• ورودی شما به شدت کم شده است.
• بازدید کننده های شما کم شده اند.
مدت زمان ایندکس سایت شما در گوگل به صورت محسوس افزایش یافته است.
• پست های شما ایندکس شده و در صفحات اول قرار می گیرند اما بعد از مدتی سقوط می کنند.
• پست های قبلی شما که در صفحات اول بودند، اما دیگر نیستند.
• سایت خود را در لیست سیاه گوگل چک می کنید و متوجه شدید گاهی اوقات در این لیست هستید و گاهی نیستید.