سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو- استفاده از همه شگردها برای بالابردن ترافیک سایت

بیشترین موضوع جستجو در گوگل

بیشترین موضوع جستجو در گوگل یا Top search queries  کلماتی را می گویند که برای یک سایت دارای یکی از دو فاکتور زیر باشد

فاکتور ترافیک:به این معنی که موضوع یا کلماتی که در جستجو برای کاربر لیست شده چقدر مورد استقبال کاربر قرار گرفته و کاربر با کلیک بر روی مطلب پیدا شده به بازدید از سایت رفته است

فاکتور اولویت جستجو: به این معنی که در جستجو در چه رتبه ای از لیست جستجو قرار گرفته باشد

فاکتور محبوبیت در جستجو:در صورتیکه یک سایت برای یک کلمه یا موضوع به هر دوفاکتور اولویت جستجو و  ترافیک رسیده باشد به محبوبیت در جستجو می رسد

اگر بخواهم مثال ورزیش  را بزنم بهترین مثال ورزش وزنه برداری است که در مثال میشه می گفت  حرکت یکضرب به جای اولویت جستجو  و  حرکت دو ضرب به جای  ترافیک و بالاخره مجموع که میشه همون محبوبیت در جستجو

همانطور که متوجه شدید برای داشتن محبوبیت در جستجو یا قرار گفتن در صدر نتایج جستجو باید به محبوبیت در جستجو رسید

که روشهایی برای این مورد وجود دارد که در آینده بر روی آن نیز بحث  گسترده ای خواهیم داشت


نقص سئو در وبلاگهای ایرانی

در این پست یک سرویس وبلاگ خوب ایرانی از دید سئو یعنی بلاگفا رار برایتان معرفی میکنیم از

نقص سئو در وبلاگهای ایرانی برایتان می گویم و انشالله در آینده بحث را جامعتر و کاملتر پیش می بریم

 با وجود کاربردهای بیشمار سئو در وب،متاسفانه سایتها و وبسایتهای ایرانی از آن غافل شده اند

و تاسف قضیه در این است که سرویسهای وبلاگ ایرانی آن را به غلط برداشت کرده اند

بعنوان مثال بلاگفا که یک سرویس وبلاگ شناخته شده در ایران است و از نظر من بهترین سئو  را در بین سرویس های وبلاگ در ایران دارد  ایرادات سئوی فراوان  دارد

ابتدا مزایای آن را بگویم

1- میتوان سایت.مپ برای آن تعریف کرد برای اینکار چگونگی افزودن سایت مپ در وبلاگها ازجمله بلاگفا را نگاه کنید

2- امکان تغییر دادن تگ های متا(مخصوص موتورهای جستجو) در این سرویس وبلاگ ایرانی وجود دارد

و اما متاسفانه معایب زیر را هم دارد

1- دسترسی گوگل به کامنتها را محدود کرده است( یک عده ساده و بی خبر هم برای اینکه از زیر صفحات  وبلاگهای رنکینگ بالا در بلاگفا لینک داشته باشند  تند تند تو بلاگفا کامنت میگذارند بی خبر از اینکه اصلا به  گوگل اجازه خواندن کامنتها از طرف بلاگفا داده نشده

2- www و بدون www با هم تلفیق نشده اند که این خطای داپلیکیت صفحات را ایجاد خواهد کرد

3- نامگذاری صفحات متناسب با محتویان و عنوان مقاله انتخاب نمیشود

و جالب اینکه اجازه هیچکدام از اصلاحات به کاربر داده نشده و مانند تمام سرویس های وبلاگ (از جمله بلاگر معروف) اجازه انتقال صفحه با تگ متا به دومین شخصی  در این سرویس وبلاگ گرفته شده است

البته این موارد تنها مربوط به معروفترین سرویس وبلاگ ایران میشود چه بسا در وبلاگ سروریس های دیگر وضع بدتر هم میشود و به جز چند سرویس وبلاگ باقی سرویسهای وبلاگ این مشکل را دارند

 


ابزار seo

یکی از سایتهایی که بخوبی ابزار سئو را معرفی کرده وبلاگی با نام

seo is easy

می باشد که برای آشنایی با ابزار سئو یک سر به این وبلاگ بزنید

در این وبلاگ با لیست تمامی موتور های جستجو به مقایسه وبلاگها و سایتهای  مهم و معتبر در سئو  پرداخته است


آموزش سئو

 

اولین سوالی که مطرح میشود اینست که

 سئو چیست: سئو بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو است و سرنام کلمات لاتین!!! آن است یعنی س برای s از کلمه search به معنای جستجو  و ئ برای e  از کلمه engine  به معنای موتور و بالاخره  و برای o  از کلمه Optimization به معنای بهینه سازی

Search Engine Optimization

بهینه سازی برای موتورهای جستجو همیشه شامل عملیاتی برای بهتر لیست شدن در موتورهای جستجو نیست

بلکه مواقعی شما نم خواهید اصلا در نتایج جستجو آورده شوید مثلا دوست ندارید نتایج آزمون دانشجویان در موتور های جستجو لیست شود و تنها از طریق مراجعه مستقیم دانشجویان به سایت به قابل دسترس باشد

که این امر نیز از طریق سئوانجام میشود

برای جزییات بیشتر در باره سئو و آموزشهای تکمیلی امکانات متنوعی از جمله انجمن تخصصی سئو  و سلسه مقالات آموزشی سئو و همچنین اصول اولیه سئو در سایت google724.com  ( این سایت عملا از فروردین 88 راه اندازی خواهد شد)


Zoint SEO

 

هک کاربردی و معروف Zoint SEO برای SEO کردن لینکها



این هک که zoint seoنام دارد از پرکاربردترین و معروف ترین هک های وی بی هست.
کار این هک عوض کردن لینکها برای بهبود وضعیت سایت برای موتورهای جستجو است.
حالا seoچیست؟
سئو یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه.سازی.صفحات.وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند.
شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه ی seoرا شنیده اند.
اما seoچیست؟ معنای لغوی seoکه مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. seoیعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.
بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند. به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه ی اول نتایج جستجو نگاه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه ی اول نتایج جستجو قرار گیرد.
علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه ی مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند.
موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی میکنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمیکنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد.
یکی از کارهایی که متخصصان بیهنه سازی موتورهای جستجو انجام میدهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند. به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار میدهند.
هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب میکنید، شما باید از این طراح درباره ی بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند. در صورتیکه این کار طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود.
? چرا seoمهم است؟
چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد. موارد ذیل برخی از دلایل این موضوع می باشند:
? برتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از وب سایت شما دعوت میکند.
? ?? در صد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند.
? ?? در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده میکنند.
? طبق آخرین تحقیقات بیش از ??? میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام میگیرد.
? ?? در صد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز میشود.
? ?.? بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می رسند.
? چه کسانی به seoاحتیاج دارند؟
هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت میکند، باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند.
هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی میباشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند.
اگر شرکت شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید seoرا در الویت قرار دهید.
به خاطر داشته باشید که seoشما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار معرفی میکند.
? ابزارهای seoچیست؟
در اینجا میخواهیم درباره ابزارهای seoیا بهینه سازی برای موتورهای جستجو صحبت کنیم و تعدادی از آنها را معرفی کنیم.
? Keyword Suggestion پیشنهاد دهنده ی کلمات کلیدی: همانطور که در بالا گفتیم کلمات کلیدی در جذب موتورهای جستجو نقش به سزایی دارند. شما میتوانید با استفاده از Keyword Suggestion کلمات کلیدی بهتر و جذاب تری را انتخاب کنید.
? Google Rank Checkerچک کننده ی امتیاز شما در گوگل: موتور جستجوی گوگل با محاسباتی خاص و دقیق به وب سایت ها امتیاز میدهید هر چه امتیاز سایت شما در گوگل بالاتر باشد ارزش سایت شما بالاتر است. معمولا چک کردن این امتیاز آسان نیست اما این ابزار در بیشتر سایت های مرتبط باTools seoکار شما را آسان کرده و شما میتوانید به راحتی امتیاز خود را در گوگل چک کنید.
? Link Popularity محبوبیت لینک: محبوییت لینک به شما نشان میدهید که در موتورهای جستجوی مختلف وقتی شما را جستجو میکنند چه تعداد نتیجه ظاهر میشود و جدیدن از این ابزار برای مقایسه کردن بین چند وب سایت استفاده می شود.
? Search Engine Position وضعیت سایت شما در موتورهای جستجو: این ابزار هم تعداد نتایج جستجوی سایت شما را در موتورهای جستجوی بزرگ نمایش میدهد.
در کل Web Site Optimization Tools یا ابزارهای بهینه سازی وب سایت که انواع مختلف و متنوعی دارند.
به تازگی سایت گوگل724  در ایران  راه اندازی شده است که علاوه بر خدمات جستجو برای اولین بار در ایران خدماتی کامل در رابطه  Search Engine Optimizationارائه میدهد.