سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو- استفاده از همه شگردها برای بالابردن ترافیک سایت

الگوریتم پاندا گوگل

چند وقت پیش و به طور آنی شاهد تغییرات زیادی در ترافیک سایتهای فارسی شدیم یعنی من شخصا شاهد بودم که یک شبه و در  18 آبان  بازدید وبلاگم که روزی متوسط  بود 90 به 500  رسید و تقریبا در روزهای بعد هم در همین حدود یا کمی کمتر و بیشتر  ماند. در همان تاریخ  با مطلبی به این موضوع هم اشاره کردم 

ظاهرا یک اتفاق خوشایند رخ داده
 چند روز پیش بطور متوسط روزی 110 بازدید کننده داشته است (عمر این وبلاگ دو سال دو ماه و 10 روز است
یعنی 800 روز و اگر تعداد بازدیدهای انجام شده در این مدت یعنی 86952 را به تعداد روزها تقسیم  کنیم به عدد 108 می رسیم
در حالیکه الان چند روز است که بازدیهای وبلاگ حدود 500 بازدید در روز رسیده است
این مسئله بیش از اینکه برای من خوشحال کننده باشد سوال برانگیز است

و در همان جا گفتم که از تحلیل آن عاجزم

تا اینکه امروز در خبرنامه سئوموز که برایم ایمیل شده بود متوجه خبری از پیاده سازی  الگوریتم پاندا گوگل (که از بهمن 89 رسما اعلام و اجرای ان برای سایتهای انگلیسی زبان شروع شد) در زبان فارسی شدم

من از قبل خواندن این خبر در این خبرنامه با این الگوریتم و تاثیرات آن در سایتهای انگلیسی زبان  آشنا شده بودم و اینکه چطور با اجرای آن در سایتهای پربازدید انگلیسی زبان یک دفعه افت بازدید در سایتهای کم کیفیت اما پربازدید ایجاد شده
وب سایت Wisegeek.com افت ترافیک 77% درصد
وب سایت Ezinearticles.com افت ترافیک 90% درصد
وب سایت Suite101.com افت ترافیک 94%
وب سایت Hubpages.com افت ترافیک 87%
وب سایت Buzzle.com افت ترافیک 93%
 اما چون تاثیرات اجرای آن را در زبان فارسی ندیده بودم به نوعی فراموشش  کرده بودم
به هرحال جای خوشبختی است که گوگل بالاخره توانست الگوریتم قوی تری از الگوریتم قبلی اش که مبتنی بر پیج رنک بود را اجرا کند
چرا که  خود پیج رنک به عناصری وابسته بود که به راحتی قابل تقلید بود
و سایتهای بی محتوای زیادی با تقلب از گوگل ورودی می گرفتند
در الگوریتم جدید به جای لینک از سایتهای دیگر و یا شمارش تعداد ورودی های گوگل (در این حالت کاربر گوگل تنها با تکیه بر تایتل و یک پاراگراف کوچک از سایت حدس می زد که مطلب می تواند مفید باشد) از فاکتورهای پیچدیده ولی موثر تر دیگری استفاده کرد
مثل:
زمان ماندگاری در صفحه که بر اساس آن گوگل ضریب گزافه گویی را برای یک سایت تعریف کرد
یعنی اینکه وقتی کاربری از گوگل وارد یک صفحه از سایت شد چقدر رغبت می کند در صفحه بماند
یا اینکه کاربر چقدر از لینکهای ثبت شده در سایت  استفاده می کند
بنابراین در الگوریتم گوگل دیگر تقلب جایی ندارد و شما نمی توانید یک شبه با عنایت از مزارع لینک به پیج رنک برسید و یا با افزایش ایندکس های خود از روش اسپمر گوگل ( که صفحات پوچ و بی ارزش شما را در نتایج جستجوی گوگل وارد می کند ) به سایت لینک برسید چرا که گوگل گزافه گویی را با عدم  مکث کاربر در صفحه تشخیص می دهد

توصیه اکید من این است که با در پیش گرفت موارد زیر بطور شرافتمندانه  از گوگل ورودی بگیرید
1- تولید محتوا  و اجتناب از کپی  مطالب دیگران
2- لینک به منبع (یادتان باشد همینکه کاربر با لینک از سایت شما به سایت دیگری می رود طبق الگوریتم پاندا امتیاز است  و با این الگوریتم دیگر قواعد دست و پا گیر پیج رنک را فراموش کنید
3- اگر از طریق لینک آگهی قصد درآمد زایی یا فروش محصول خود را دارید آن را با آموزش همراه کنید(در پاندا گوگل تاکید ویژه ای بر محتوای آموزش گونه شده) آنهم آموزشی که کاربر را چند دقیقه ای در صفحه نگهدارد
4- شریک کردن گوگل در صفحه: یکی از ارکانی که به گوگل در بررسی  صفحه کمک می کند را داشته باشید (مثل نصب آنالیزر گوگل یا گوگل پلاس یا ادسنز گوگل  یا....)