سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو- استفاده از همه شگردها برای بالابردن ترافیک سایت

عوامل تعین کننده جستجو در یک سایت توسط گوگل

پاسخ به چند سوال مطرح شده از سوی کاربران
پرسش:سلام. من فکر کنم شما بهترین وبلاگ سئو در ایران هستید یعنی فکر که نه مطمئن هستم
برای من سوال شده که نقش رنکینگ در سرعت کروالینگ سایت چقدر است میشود یک توضیحی در این مورد بفرمایید
پاسخ: سلام و ممنون از لطف شما

اولا که سرعت جستجو در یک سایت توسط گوگل به عوامل زیادی بستگی دارد که من چند مورد آن را مثال میزنم (واقعا این عوامل آنقدر زیاد است که همه را نمی شود لیست کرد)

1- به لینک های وارده:هر بار که گوگل در جایی با لینک جدید به سایت شما برخورد کند بسته به ارزش اون لینک (از نظر رنکینگ) سریعا یک سر به صفحه ای از سایت شما که به آن لینک داده شده است میزند که ببیند ارتباط معنایی بین سایت شما و سایت لینک دهنده پیدا می کند یا نه( جالب است که گوگل در این مورد به دیتابیس خودش مراجعه نمی کند

2-به ترتیب آپدیت: (که من خودم به این یکی اسم ضریب گوگلی را داده ام) به این شکل که هرچه آپدیت شما بیشتر باشد گوگل هم بیشتر به شما سر میزند

3- به تعداد کاربران وارد شده به سایت شما از طریق گوگل:من در موردی با وبلاگی برخورد داشتم که در یک روز 3 هزار نفر با تقریبا 3000 عبارت مختلف جستجو شده در گوگل وارد سایت شدند و جالب که در همان روز گوگل بیش از 3000 بار به سایت سرکشی کرد (به عبارتی برای اطمینان از اینکه کاربر را به صفحای که حذف شده نفرستاده است)

4- به رنکینگ سایت: به عبارتی اگر پیج رنکینگ سایت شما 0 است و این یعنی چرخه کروالینگ سایت شما بین 7 روز تا 45 روز است برای سایت رنک 1 این چرخه نهایت 7 روز رنک 2 تا 74 ساعت و برای رنک 3 تا 24 ساعت رنکینگ 4 تا 8 ساعت و رنکینگ 5 تا 50 دقیقه و رنک شش به بال ماکزیمم 5 دقیقه است)

و عوامل دیگر که اینجا مجال گفتن آن نیست از جمله قانونمندی یا حفظ کپی رایت، قرار داشتن سایت در لیست سبز،سفید،زرد ، قرمز و بالاخر لیست سیاه گوگل ،نوع سایت(خبری ، فروم یا وبلاگ یا... بودن) تمایز سایت (ما کلا دو نوع سایت داریم سرویس دهنده و عمومی )و سایر عوامل که بدلیل مفصل بودن انشالله در فرصت دیگری تمام این عوامل در همین وبلاگ آورده میشود

به عبارتی برخلاف تصور عوام رنکینگ تنها یکی از عوامل افزایش سرعت کروالینگ است و فایده اصلی رنکینگ چیز دیگری است که در فرصت بهتری گفته خواهد شد مثلا همین وبلاگ رنکینگ 4 است ولی اگر تاکنون این وبلاگ را ژی گیری کرده باشید متوجه شده اید که سرعت قرار گرفتن مطالب آن در جستجوی گوگل هیچ وقت از 5 دقیقه بیشتر نشده است و بعبارتی به آن 8 ساعت گفته شده در بند 4 نمی رسد و این به دلیل ضریب گوگلی بالای آن است