سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو- استفاده از همه شگردها برای بالابردن ترافیک سایت

گوگل چی بود چی شد

شاید برایتان جالب باشد بدانید گوگل روزهای اول چگونه بود و شکل و شمایل ضفحه اصلی آن چه بود

شاید باورتان نشود که گوگل در اولین ظهور خود دارای صفحه اصلی تنها با دو لینک بود یعنی بصورت

Welcome to Google

Google Search Engine Prototype
Might-work-some-of-the-time-prototype that is much more up to date.

و این برمی گردد به نوامبر 1998

در ماه مارس سال 1999 کمپانی‌ که دفترش در گاراژ یکی از دوستان در "منلو پارک" بود، به دفتری در خیابان 165 دانشگاه در "پالو آلتو" منتقل شد. در همان سال 1999 با بالا گرفتن کار کمپانی، شرکت به ساختمان کنونی گوگل منتقل شد.

این ساختمان مجموعه‌ای از چند ساختمان است که امروزه با نام Googleplex شناخته می‌شود. این نام خود بازی با کلمات است. Googolplex نامی‌است که به عدد 10 به توان 10 به توان 100 داده‌اند. در عین حال به دو کلمه google و complex هم می‌تواند اشاره کند.

افزایش تعدا کاربران اینترنتی سود زیادی را عاید گوگل کرد. کاربران جذب طراحی ساده، بدون پیچیدگی و تمیز آن شدند. البته طراحی سایت، کپی از یک موتور جستجوگر دیگر با نام Altavista بود اما به همراه روش منحصربفرد گوگل در جست‌و‌جو.

در سال 2000 میلادی گوگل فروش تبلیغات همراه کلمات کلیدی را آغاز کرد. در این روش، گوگل به ازای هر کلیکی که روی سایت می‌شود، 0.05 دلار می‌گیرد. البته این میزان بسته به کلمه کلیدی افزایش می‌یابد.

نکته مهم در این تبلیغات این است که به صورت متن هستند زیرا گوگل نمی‌خواست به طراحی ساده و بی‌شیله پیله سایت آسیبی وارد شود. همچنین این کار سرعت بارگذاری سایت را هم کم نمی‌کند.

با گسترش تعداد کاربرانی که از گوگل به عنوان موتور جستجو استفاده می‌کردند، رقابت گوگل هم با کمپانی‌های جریان اصلی کامپیوتر آغاز شد. نمونه این رقابت‌ها رقابت گوگل با شرکت مایکروسافت است.

کم‌کم گوگل گستره فعالیت‌هایش را به دنیای خارج از اینترنت و به دنیای رادیو و مطبوعات کاغذی هم کشاند. در 17 ژانویه سال 2006، کمپانی گوگل اعلام کرد که یک شرکت تبلیغات رادیویی را با نام dMarc خریداری کرده‌است. شرکتی که سیستم خودکاری برای آگهی دادن در رادیو طراحی کرده است.

گوگل همچنین فروش تبلیغات به روزنامه‌ها و مجلات را هم تجربه کرد. نخستین تجربه این چنینی گوگل در روزنامه شیکاگو سان تریبیون بود که فضاهایی را که برای تبلیغات در نظر گرفته شده بود اما تبلیغی برای آن نیامده بود؛ پر می‌کرد.

اگر برایتان جالب است که مطالب بیشتری از گوگل و داستان شروع این غول اینترنتی بخوانید ادامه این مقاله را در هاست فایندر بخوانید